WhatsApp ve Facebook bir araya geliyor!

Beşiktaş – Leipzig maçı hangi kanalda?

Big Brother Türkiye hangi kanalda yayınlanacak?

TÜRKSAT UYDU FREKANS LİSTESİ (Eylül 2017 Sıralı Liste)

Garip uğultunun gizemi çözülemiyor!

Uzay tozunun 3D haritası oluşturuldu!
  • 31 Mart 2017 - 21:28:55
Uzay tozunun 3D haritası oluşturuldu!

Uzay tozunun 3 boyutlu haritasının oluşturulmasıyla artık daha derin uzay görüntüleri elde etmek mümkün olacak. 3D uzay tozu haritası ile evrenin genişleme oranı ölçülebilecek.

Lawrence Berkeley Ulusal Laboratuvarı’nın enerji departmanlığı bilim adamları tarafından galaksimizin uzay tozunun 3 boyutlu haritası oluşturuldu. 3 boyutlu uzay tozu haritasını oluşturmaktaki temel amaç ise galaksimizde bulunan her bir tozu dikkatle çizmek ve böylece derin uzay görüntüsünü temizleyerek evrenin hızlanan genişleme oranını ölçmek.

Katlanabilir kaşif uzay robot: PUFFER

Dünya dışı gezegenleri keşfedebilmek için gelişmiş uzay araçlarına ihtiyaç duyuyoruz. NASA…

Uzay tozu nedir?

Kozmik tozlar, genellikle milyarlarca yıl önce ölen yıldızlardan geriye kalan bir enkaz belirtisidir. Bir yıldızın ömrü sonlanırken kütle kaybı yaşar. Bu tozlar, kütle kaybını yönlendirerek yıldız oluşumunun erken safhalarında rol oynar ve gezegenleri oluşturur. Dünya atmosferi içerisinde bulunan gezegensel toz, gündoğumu ve gün batımında turuncu ve kırmızı ikonik tonları oluşturur.

3D toz haritası

3 boyutlu toz haritası, Samanyolu galaksimizde binlerce ışık yılı uzaklığa kadar uzanıyor. Bu toz haritasının ana hedeflerinden biri, Karanlık Enerji Spektroskopi Enstrümanı (DESI) projesine yardımcı olmaktır. DESI projesi, 2019 itibariyle evrenin hızlanan genişleme oranını ölçmek için geliştirilmişti. Bu projeyle, 30 milyondan fazla uzak galaksinin haritasının çıkarılması amaçlanıyor, ancak bir toz bile ihmal edilecek olursa harita üzerinde eğilmeler meydana gelecek.

Kızılötesi spektroskopi adı verilen bir teknik, doğal olarak gökle ilgili cisimleri tozları dilimlemek için kullanıldı ve bir yıldızın rengine ilişkin daha doğru bir açıklamaya ulaşıldı. Aşağıdaki video, Samanyolu’nun galaktik düzleminde binlerce ışık yılı uzaklık boyunca uzanan tozun 3 boyutlu animasyonunu sunuyor. Bütün kozmik tozlar hesaba katıldığında, gökbilimcilerin ve meraklıların bir gün evrenimizin gizemlerinden bazılarını keşfedebileceğine inanılıyor.

:: Uzay tozları hakkında sizin düşünceniz nedir?

SDN – ShiftDelete.Net